2016. február 20., szombat

Átköltözés

Néha úgy gondolom kell nekem az álnév, néha úgy, hogy nem. Jelenleg épp álnévmentes állapotomban létezem, fárasztó több helyen blogot, képtárat vezetni, a képekről törölni a mindenféle háttérinfókat, hogy ne lehessen összekapcsolni a neveket, egy igazi meg egy álneves képtárba feltölteni a dolgokat, belefáradtam.
Ez a blog nem frissül tovább, átköltöztem a fő oldalamra. Persze ettől még Villám vagyok, sziasztok! :-)

2014. szeptember 9., kedd

Ez tiszta Hawaii :-)

Aloha!

Útvonal: BUD...LIS-LHR-LAX-HNL-LAX-LHR-LIS...BUD
Huszonsok óra repüléssel eljuthatunk a Föld túlsó felére. Hogy mennyire várom ezt a csodát, az leírhatatlan. Az útvonal egy kicsit kacifántosra sikerült, de a prágai indulású akciós jegyekről 5 perccel lecsúsztam.

2014. augusztus 3., vasárnap

Marokkó, Portugália (hamarosan...)

A következő út: BUD-BGY-RAK...RBA-MAD-OPO-BGY-BUD
Kell egy ilyen kép:
Terv
1. nap: Comoi-tó
2. nap: Marrakech városnézés
5. nap este eljutni Rabatba
6. nap: Rabat-Madrid-Porto
7. nap: Porto városnézés
8. nap: hazautazás

Mindig belefutok valami menetrendmódosításba. Módosították a Rabat-Madrid út indulását röpke 8 órával és így Madridban lekésem a portói gépem. Kénytelen vagyok a másnapi gépre venni egy jegyet, ami növeli a költségeket és csökkenti a Porto-ban tölthető időmet, ami szinte nulla lesz.

2013. szeptember 29., vasárnap

Salou, Spanyolország, 2013 okt.

A blog folytatódik, az utazások szeretete megmaradt.
A várva várt közös út I-vel Salouba szervezés alatt, a repjegyek megvannak, a szállást is lefoglaltuk. A repülő Barcelonába érkezik, onnan vonattal vagy busszal megyünk Salouba. Ezt a gyönyörű sétányt szeretnénk látni:

Egész évben nem voltunk sehol, kívánom, hogy jól sikerüljön az utunk, már lehet vágni a centit, hamarosan megyünk.

¡Hola! ¡Buenos días! :-)
Salou-ba jutásra 2 lehetőség van a barcelonai El Prat reptérről. Egyik a vonatos variáció, másik a busz. Ha a vonatot választjuk, akkor a reptéri vonattal (C2) be kell menni Sants megállóig és ott átszállni egy másik vonatra. Ha Barcelonában is szeretnénk szétnézni, akkor a T10 tömbjegy ajánlott, amit többen is használhatnak és ezt a reptéri vonathoz is lehet használni mivel a reptér is az 1-es zónában található. 10 utazásra érvényes, viszont 1óra 15percen belüli utazási időtartamok esetén nem kell új jegyet lyukasztani. A T10 jegy ára 10€. Sants-tól a (RENFE) vonatjegyek 9€-tól indulnak, a menetidő másfél óra, távolság 110km.
Ha a közvetlen reptérröl induló busszal (Busplana) szeretnénk menni az 27€-ba kerül fejenként, ez a retúr jegy ára, a menetidő másfél óra.

Olyan még nem volt, hogy símán csak elutazzunk és kész. Vagy módosítanak vagy törölnek és lehet a légitársasággal telefonon anyázni és újraszervezni, valami mindig van.

*update
Ma sikerült megbeszélnünk a változásokat, nagyon féltem mi lesz, kellett nekem pár nap, hogy el tudjam neki mondani, de I rábólintott. Mondta nem rám haragszik és ha már így alakult, akkor így alakult.
új útvonal: BUD-BCN-REU-PMI-CIA-BUD
Budapest-Barcelona(El Prat)-Barcelona(Reus)-Palma de Mallorca-Róma-Budapest

Salou-ból Reus reptérre a transzfer kb 7€-ba kerül, a menetidö 30perc és a távolság 15km.
Mallorcán gondoltuk megnézni a híres La Seu katedrális, ott lálthatjuk majd a legtöbb pálmafát, de szállást sajnos nem találtunk. Azért sebaj, mert elbuszozunk El Arenalba és ott alszunk egyet. A mallorcai busztervezö nagyon használható: http://www.emtpalma.es/EMTPalma/Front/como_ir.en.svr
15:40-re érünk Mallorcára, 1-es busszal bezúzunk a fővárosba Palma-ba. Jegy ár 3€/fő. 7-es megállóban kell elcsípnünk a 15-ös buszt, mellyel a 691 számú Balneari megálóig megyünk, ez a végállomás. Szállásunk a whala! - san diego hotelben lesz. Erre a buszra a jegyek 1.50€-ba kerülnek, a reptéri járatok vannak dupla árban. El Arenalból a reptérig a 21-es buszt kell igénybe vennünk.

Utolsó napunkat Rómában töltjük, itt a napi terv még képlélkeny. Egy gondolat: A Ciampino reptérről kell bejutnunk a városba, erre a közvetlen transzefernél olcsóbb opció, ha Cotral/Atral busszal elmegyünk az Anangina metrómegállóig, ahonnan metróval lehet menni a Terminiig, onnan gyalog  Colosseumhoz, majd 40-es busszal Vatikánba.
Vagy az Ananginától metróval egyböl Vatikánba, onnan visszfele az írógépig a 40-es busszal, séta a Colosseumig, majd Termini-Anangina-reptér.
Vagy a Termini után le lehetne szállni a Spanyol lépcsönél.
Vagy a Terminitől busszal a Colosseumhoz, gyalog az írógép, ahonnan busszal a Vatikán.
Vagy fáradtság esetén van egy park, a Villa Borghese, ez szintén a piros metróval érhető el,a Piazza del Popolo-nál kell leszállni.
Egy jegy 100 percig használható, figyelni kell rá, hogy mindig érvényesíteni kell, de így elég sokat lehet használni, 1.50€ egy szimpla jegy.

Képek itt: katt ide

2012. december 5., szerda

The end

Ami utak a kukába kerültek:
Barcelona
Ibiza
Izrael
Thasszos

A közös utak voltak a legszebbek és ha mi utazunk valahova, akkor mindig történik valami. Vagy a kocsi rohadt le még itthon a reptér előtt és be kellett tolni, vagy addig reggeliztünk kint a reptéren, hogy majdnem lekéstük a gépet, vagy külföldön a bérelt kocsi sz@rt be már átvételkor vagy törölték a gépünket még itthon egy héttel az út előtt, vagy a reptéren géppisztolyosok rángattak ki minket a repülőgépből vagy szimplán körforgalomban kőrözgettünk a Kanári-szigeteken, mert nem tudtuk merre kell menni vagy rendőri felvezetéssel vittük leadni a bérelt kocsit vagy I majdnem bentragadt a metrón, úgy feszítettem szét az ajtót, mondom ha rajta múlik évekig kering a metróban és sose talál vissza  :-( Sok szép élményünk van, nagyon vágyok még közös útra, egyezik az utazások szeretete, a célállomások, főleg Spanyolország szeretete, kellően "menősek" is vagyunk, elalszunk a reptéren is, persze egy kis kényelmet se vetünk meg.

Kedves I! Avagy inkább kedves naplóm?
Csak egy szót írok, ezzel zárom a blogot: Salou?

Japán, 2012.nov.19-22.

Iszonyú szerencsésnek érzem magam, hogy kifogtam egy szuper repjegyet és ha csak pár órára is, de eljuthattam a világ másik végébe, Japánba, ráadásul egy fantasztikus repülőgéppel :-)) I is nagy utazó, hezitált is rendesen, de gondolta ezért otthon tuti hülyének nézik, ha konkrétan átrepüli a fél világot ennyi időre, no meg ezt azért kicsit meredek lett volna beadagolni. Őszintén meg tudtuk beszélni és talán most először nem rossz szájízzel engedett el egyedül. Sokszor megfogadtam, hogy én többé a büdös életbe repjegyet nem veszek, de azt a feltételt szabtam maganak, hogy mivel épp hazafele tartottam vidékre szüleimhez, hogy ha meglesz a jegy még másnap is, akkor megveszem és hátha tudunk még beszélni I-vel a dologról.
Jelentem, a repjegy összejött és I se volt mérges.
A gépen adtak enni-inni, kaptunk takarót is és kispárnát. Nagyon nagy élmény volt az egész repülőút, 12órát ültem egyhuzamban egy gépen, az össz repülési idő 16 óra volt.
Útvonal: BUD-MXP-FCO-NRT-FCO-PMO(kuka)-BUD
Miután sikerült 2szabadnapot kivennem, így nov.19-n hétfőn munka után rohantam a reptérre és az esti 19:50-es Wizz Air W6 2335 géppel megkezdtem másfél órás utamat Milánóba, ahol egy éjszakát kellett a repéren töltenem, hogy másnap egy nagyon fantasztikus dologban lehessen részem. Mivel az Alitalia automatáknál nem sikerült becsekkolnom, kerestem egy helyet, ahol nyugovóra térhettem.
A Milánó-Róma gépem másnap reggel 6:50-kor indult, a menetidő másfél óra. A Róma-Narita útra pont szárny mellé kaptam helyet, amit szerettem volna másikra cseréltetni, de egybe csekkoltak be és amiko megkérdeztem, hogy választhatok-e helyet, megkérdezte a Milánó-Róma útvonalon lévő 2A helyem jó-e, mondtam persze az jó, a másikat meg nem kérdezte, így arra maradt a 20A  ülés, de nem bántam, mivel csak kb félház volt. Rómában terminált kellett váltani, amit egy vezető nélküli vonattal lehet megtenni.
Boeing 777-200

Képek még: katt ide

Lloret de Mar, 2012.okt.7-10.

Október 7-én a Wizz Air 6óra 10-kor induló W6 2375 járatával repültünk Barcelonába. Nagyon mérges voltam, mert I városon kívülről érkezett és sose utaztunk még így hogy nem nálam aludt, ráadásul éjszakai busszal akart szórakozni, én meg persze kocsival akartam menni. Sikerült is emiatt a reptérig veszekedéssel tölteni az időt. T1-en leraktuk a kocsit és onnan a 900-as busszal 10perc alatt a reptéren voltunk.
Barcelonában már voltunk, de mivel múltkor kimaradt, ezért szerettem volna pár dolgot megnézni. Nekem 2 kívánságom volt, a Casa Milá és a Casa Battló, mondtam a reptérről úgyis be kell mennünk a Passeig de Gráciáig, ahonnan vagy vonattal vagy busszal tudunk továbbmenni Lloretbe. A busz egyszerűbb, mert közvetlenül a reptérről is lehet menni, viszont drágább, az átszállásos vonatos verzióval kettőnk jegye kijön egyetlen buszjegy árából. I meg egy parkot szeretett volna látni, amit előtte Google Mapsen alaposan áttanulmányoztunk már. Ez is útbaesett, mert ez meg Barcelona Nord mellett található és tényleg gyönyörű.
A reptéren megvettük a szokásos T10 jegyet, amit többen is használhatunk, csak annyiszor kell lecsippantani ahány ember utazik vele és 1 órán belül (több mint 1óra) át is lehet szállni anélkül, hogy újabb egységet fogyasztanánk a kártyáról.

Az időt sikerült a parkban elnézelődnünk, egyszer gondoltunk egyet, hogymost már nézzük meg mikor megy busz Lloretbe. Az állomáson volt pár percünk jegyet venni és futottunk a buszhoz, mert épp indult egy.
3óra körül értünk a szállásra, recepció elvileg van, gyakorlatilag a spanyolok majd dolgoznak amikor kedvük van, de általában nincs. Recepciósunk úgy döntött sziesztázik egyet, egy szállóvendég mondta majd du 5-kor lesz recepció. Nem keseredtünk el túlzottan, mert ahogy a busztól sétáltunk, beugottunk egy kis közértbe venni pár San Miguelt :-) Leültünk iszogatni a medence mellé, gyorsan elrepült 1 óra mire elő is került emberünk és megkaptuk a szobát. A hálószobában annyira nyikorgott az ágy, hogy inkább mindketten kiköltöztünk a kanapéra :-) Nevettünk rajta, hogy a fényképezőgépeinknek külön hálójuk volt, mert a háószobában csak azokat töltöttük a nagy franciaágyon.
Cuccokat lerakva azonnal kimentünk a partra sétálni meg bevásároltunk, hogy tudjunk reggelit készteni.
A másnapot teljesen mászkálásra szántuk, meg akartuk nézni a várat, végigsétálni a part teljes hosszán és felmenni a nő szoborig. Sajnos csak pár napra mentünk és utolsó nap vonattal akartunk a reptérre menni, ami Blanes-ből ment, gondoltuk ott is sétálunk, neten képeket nézve szép helynek tűnt, de élőben már csalódás volt. Arra jó volt, hogy lássuk, hogy a legszebb helyen sikerült tábort vernünk, Lloret de Mar tökéletes választás volt.

Istvánnal :-)

Hazafele úton még Barcelonában lementünk a partra, nagyon szeretjük. Fel akartuk keresni, ahol múltkor vacsoráztunk, de sajnos nem találtuk meg.

Az éjszakát a reptéren töltöttük, mivel a gép másnap reggel indult haza 9:10-kor Wizz Air
W6 2376 járat.

Több kép itt katt ide.
Végszó: visszamennék, visszamennénk, vagy haza se kellett volna jönni :-)